| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
manon
|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 8:04 am Onderwerp: 7 april recensie |
|
|
hier de recensie:
Show me your hair
Berger: "I don't wanne be antything especially a huisvrouw met kinderen."
Claude: "wat bedoel je daar nou weer me?"
Berger: "Don't ask me, it's your hallucination."
These are a few sentences from the love- and rock musical HAIR.
The musical HAIR is about the young Claude in New York, 1968. Claude was accepted in t he Age of Aquarius in the group of George Berger and his girlfriend Sheila Frankling. The group wants social equality and a classless society. The come in conflict with the values from their parents and teachers.
Claude falls in love with Sheila and Berger.
Claude gets a call that he has to fight in Vietnam. He just does not want to go but he has a sense of duty. Than he has dreams of fear and hallucinations (bad trip): he dreams that everyone he is caring about dies and he tells Berger about that he is lonely, he wants to be invisible. Beger reassures him. Than Claude is going to Vietnam where he is killed.
The musical HAIR was really great and it went very fast after each other. It was very useful that Berger and Claude introduced themselves in the beginning, even though I knew who they are. Somewhere in the middle of the musical, someone told who was hang up to who. That was very useful because everyone was kissing everyone. Pity was that you could not hear everyone singing in the beginning. That was because the band was playing very hard and the actors were singing to soft. After a while it was better. Although the three main actors were good to hear, especially the two Dutch actors. even when everyone was singing and the band played hard, Rene and Chaira still came above them, so that was pretty good.
HAIR was in English, but it was easy to understand. HAIR is one of the best and the nicest musical I ever saw. It is really advisable, for everyone above sixteen.
greetzzz + kuziezzz manon _________________ don't wanna be everything especialy a huisvrouw met kinderen
wat bedoel je daar nou weer mee
don't ask me that question, it's your hallucination |
|
| Naar boven |
|
 |
natas!
|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 8:30 am Onderwerp: |
|
|
super! that you liked the show! do you have pictures? _________________ een eigen huis een plek onder de zon  |
|
| Naar boven |
|
 |
manon
|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 12:13 pm Onderwerp: |
|
|
ja ik heb foto's (pictures) maar ik weet niet hoe ik ze d'r op moet zetten dus graag wat tips.
greetzzz + kuziezzz manon _________________ don't wanna be everything especialy a huisvrouw met kinderen
|
| Naar boven |
|
 |
melanie

|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 12:14 pm Onderwerp: |
|
|
hey manon, super verslag, jammer dat het in het Engels was, je kon het ook wel in het Nederlands plaatsen.
Liefs melanie _________________ René heel veel suc6 in Belle en het Beest!!! Ik zie je 27 Mei 2006 weer!!! RIJ 14 STOEL 1 & 3 voor mijn mama en mij!!!! |
|
| Naar boven |
|
 |
manon
|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 12:15 pm Onderwerp: |
|
|
dat kon niet mel want jij had nog steeds de nederlandse!!! ik wil de nederlandse nog op renevankooten.net plaatsen maar die doet het nu niet.
|
| Naar boven |
|
 |
melanie

|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 1:19 pm Onderwerp: |
|
|
maar je kon het toch even van het engels weer terug vertalen en je wist het toch nog wel een beetje _________________ René heel veel suc6 in Belle en het Beest!!! Ik zie je 27 Mei 2006 weer!!! RIJ 14 STOEL 1 & 3 voor mijn mama en mij!!!! |
|
| Naar boven |
|
 |
manon
|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 1:37 pm Onderwerp: |
|
|
nou mel omdat je zo zeurt
berger: don't wanna be everything especially a huisvrouw met kinderen
Claude: wat bedoel je daar nou weer mee?
Berger: well don't ask me it's your hallucination.
dit zijn een paar zinnen uit de love- en rockmusical HAIR
de musical hair gaat over de jonge Claude in New York, 1968. Claude wordt tijdens een ceremonie begroet in het watermantijdperk in de groep van Berger en zijn vriendin Sheila. zij willen sociale gelijkheid en, een klassenloze maatschappij en komen daardoor in conflict met de verworven waarden van hun ouders en leraren.
Sheila zet zich in voor mensenrechten en verzet zich tegen politiek geweld.
Claude wordt verlieft op Sheila en Berger.
Claude krijgt een oproep dat hij in Vietnam moet gaan vechten. hij wil niet gaan maar heeft toch een plichtsbesef. hij krijgt angstdromen en hallucinaties waarin hij droomt dat iedereen waar hij om geeft dood gaat. dan openbaard hij zijn gevoelens aan Berger; dat hij eenzaam is en onzichtbaar wil zijn. Berger weet hem gerust te stellen. Claude gaat naar Vietnam waar hij wordt doodgeschoten.
de musical HAIR was echt geweldig, het spetterde van het toneel af. het ging heel snel achter elkaar door. het was wel handig dat Berger en Claude zich in het begin voorstelden ook al wist ik wel wie ze waren. ergens in het midden werd nog verteld wie met wie wou, dit was heel nuttig omdat iedereen met iedereen zoende. jammer was wel dat je in het begin niet iedereen kon horen zingen. doordat de band best wel hard speelde en sommige iets te zacht zongen, later was het beter. de drie hoofdrolspelers waren wel goed te verstaan, vooral de twee nederlandse spelers, dan speelde de band en iedereen zong en dan hoorde je ze er nog bovenuit. de musical was helemaal in het Engels maar het was goed te volgen. HAIR was een van de beste en de leukste musial die ik heb gezien, echt aanraden voor iedereen van 16 jaar en ouder
|
| Naar boven |
|
 |
samantha

|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 1:45 pm Onderwerp: |
|
|
bedankt voor het vertalen  _________________ wat we samen beleven
wat je mij hebt gegeven
iets wat je nooit vergooit
de mooiste vriendschap ooit
van onschatbare waarde
en het mooiste op aarde
de mooiste vriendschap ooit |
|
| Naar boven |
|
 |
Marijke

|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 1:45 pm Onderwerp: |
|
|
[quote="manon"] ik wil de nederlandse nog op renevankooten.net plaatsen maar die doet het nu niet.
greetzzz + kuziezzz manon[/quote]
We zijn vandaag aan het omzetten naar het 'nieuwe' forum. *JeeJ*
Check dus af en toe ff (niet je evt. oude link bij favorieten maar:)
www.renevankooten.net
 |
|
| Naar boven |
|
 |
melanie

|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 1:46 pm Onderwerp: |
|
|
ik had net al gekeken maar ik kwam er niet op en ik wou vandaag even de info over tom van jullie topic over hem af halen
Liefs _________________ René heel veel suc6 in Belle en het Beest!!! Ik zie je 27 Mei 2006 weer!!! RIJ 14 STOEL 1 & 3 voor mijn mama en mij!!!! |
|
| Naar boven |
|
 |
manon
|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 1:47 pm Onderwerp: |
|
|
oke dan leuk
ik zal het vanavond of morgen nog wel weer proberen
|
| Naar boven |
|
 |
Marijke

|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 1:50 pm Onderwerp: |
|
|
| Heb je dat per sé vandaag nodig Melanie??? (voor school of zo?) |
|
| Naar boven |
|
 |
manon
|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 1:51 pm Onderwerp: |
|
|
waar gaat dit nu over???? _________________ don't wanna be everything especialy a huisvrouw met kinderen
|
| Naar boven |
|
 |
samantha

|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 1:52 pm Onderwerp: |
|
|
waar gaat wat nu weer over _________________ wat we samen beleven
wat je mij hebt gegeven
de mooiste vriendschap ooit
van onschatbare waarde
en het mooiste op aarde
de mooiste vriendschap ooit |
|
| Naar boven |
|
 |
melanie

|
Geplaatst: Wo Apr 27, 2005 1:52 pm Onderwerp: |
|
|
ja ik moet het eigenlijk morgen inleveren en ik ga hem al vrijdag inleveren omdat ik het niet op tijd af krijg.
Echt wel balen, iedereen helpt me al
liefs _________________ René heel veel suc6 in Belle en het Beest!!! Ik zie je 27 Mei 2006 weer!!! RIJ 14 STOEL 1 & 3 voor mijn mama en mij!!!! |
|
| Naar boven |
|
 |
|